søndag 13. desember 2009

Produktiv ettermiddag på Lista

Etter en halvannen uke med forkjølelse/influensa var det godt å komme ut i helge. Hadde en liten tur rundt på Flekkerøya i går lørdag hvor det var endel gråtrost og tallet på kvinand er økende, men ingenting spesielt

I dag skulle jeg holde andakt på julesangkveld i Vanse (pinsemenigheten) og jeg dro litt tidlig for å en tur på Lista mens det enda var dagslys. Første stopp var Hangervann der det hadde vært en ringand den siste tiden. Jeg kikket og kikket blant toppender og taffelender en hel time uten å se noe. Dro videre til Steinsvika og hadde som mål å lete etter sitronerle som hadde blitt sett ved Nordhasselvika i går. Jeg hadde ikke gått langt før det kom flyvende en god del heipiplerke og landet i stranda i Steinsvika. Sammen med dem kom det en erle og der var den. Sitronerle og nytt kryss. Da det var nesten mørkt ringte det fra Jarl Marius Abrahamsen. Han hadde funnet ringanda nord i Hangervann. Jeg kjørte så fort jeg kunne i håp om å se den før det var helt mørkt, og det gikk. Fikk dermed både sitronerle (kryss) og ringand (min andre obs i Norge etter de 2 individene i Kråkenesvann i 2002)
t

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Besøkere siden 31.01.2010