søndag 21. november 2010

HVITRYGGSPETT

Jeg gikk en liten tur til Krossodden og rundt Andås i dag. Måtte bevege meg litt etter en kjedelig bilkræsj i går der jeg fikk en smell i ryggen, det gjelder å ikke stivne. Ved Krossodden fløy det over en hønsehauk. Jeg hadde egentlig tenkt å gå en lenger tur, men smerter i skulderen stoppet meg. Men nesten tilbake hjemme flyr det en fugl over som jeg mistenker å være en varsler. Jeg går litt nedover Andåsvn igjen uten å finne fuglen igjen. Men i en hage sitter det en annen fugl. En HVITRYGGSPETT. Den flotte hannen sitter tillitsfullt i et frukttre, og jeg kommer nær nok til å ta noen bilder med mobilen. Dette er andre observasjon av Hvitryggspett på Flekkerøy, og min førSte på øya. Forrige gang var i september 1996 i flg artsobservasjoner.no.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Besøkere siden 31.01.2010