søndag 1. november 2009

Siste tre dager

PC'en har kræsja og det gjør det litt vanskelig å få oppdatert bloggen daglig, men akkurat har jeg fått låne en pc. Denne blogspot løsningen er egentlig ganske fantastisk for jeg kan ta bilde med mobiltelefon og sende det rett inn i bloggen. Slik har jeg gjord med de fleste bildene her. Ved å gjøre litt endring på instillingene har jeg gjort det slik at det er åpent for alle å legge inn kommentarer, velkommen til det.

Fredag var jeg ute en liten halvtime før jobb og kikket mest fra Belteviga. De beste fuglene da var en trekkende smålom, alkekonge og bergirisk.

Lørdag gikk jeg en lang tur og klatret i svabergene på Bergeneset. Av fugle var det lite, det er tydelig at det meste har trekt sørover. To skjærpiplerke holde seg imidlertid på Svabergene. På Andås var det en flaggspett og en stær, og på Berge var det en jernspurv.

I dag har jeg gått min standard runde rundt Berge og innom Krossodden. En svartand hunn ble først oppdaget fra hagen, den svømte utover og ble også sett fra Åshavn og fra Krossodden. I Risleviga fløy det opp en rugde. Litt lenger bort i skogbunnen var dette piggsvinet

Berge var det dessuten en trekryper og en jernspurv.

Nå blir det å dra på gudstjeneste og i kveld fotballkamp mellom Vålerenga og Start. Heia VIF

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Besøkere siden 31.01.2010