lørdag 24. oktober 2009

Lista: vindsurfing og egretthegre

Mine to sønner er ivrige surfere, både når det gjelder vindsurfing og bølgesurfing. Da de spurte om vi kunne ta en tur til Lista i dag var jeg selvfølgelig med på det. Muligheter for fugler for meg og bølger og vann for dem. Jeg forklarte for dem om hvorfor det ikke var lov til å surfe inne i fuglereservatene, og det forsto de.

På vei ut mot strendene ved Kviljo kom medlingen om en egretthegre i Nesheimvann. Og så fort gutta begynte å rigge vindsurfebrettene kjørte jeg bort og fant den flotte egretthegra. Prøvde på et bilde, men det ble litt uskarpt i det dårlige lyset.
















Ellers ble det litt trasking med kikkert langs strendene mellom Havika og Kviljo hvor det var endel havelle, 2 smålom, 2 linerle, myrsniper og tjeld. 6 kortnebbgås fløy også forbi mot sv. En dvergfalk var også på farten.

Og gutta var kjempefornøyd, selv om det for en uinvidd unektelig virker litt kaldt sent i oktober.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Besøkere siden 31.01.2010