onsdag 11. november 2009

Vandring langs stranda til Adeje, 11.november

I dag tidlig saa jeg en enslig kanariseiler. Etter frokost gikk jeg meg en god tur nordover langs strandomraadene. Det var mye hoteller og lite natur, men etterhvert aapnet det seg litt opp og gav endel fine observasjoner. Rundt et slott med frodig vegetasjon fikk jeg endelig studert kanarigransanger skikkelig etter bare aa ha sett glimt av fuglen og laert sangen aa kjenne. Den var ganske anderledes enn vaar hjemlige gransanger med tydeligere oeyestripe, brunere rygg og mer gyllen fargetine paa undersiden.

Ved ett omraade av noen lave klipper ut i sjoen var det en flott silkehegre som jeg fikk bilder av (kommer senere) en tundralo og en smaaspove samt en steinvender. Pa vei opp til Adeje golfbane fikk jeg sett maskesanger veldig flott ved ett par anledninger. Har kun en flyktig obersvasjon av denne fra Frankrike tidligere. Pa vei over noen toerre flate omraader paa vei tilbake til hotellomraadene floy det opp 7 berberhoener. En flott observasjon som jeg ogsa bare har fra Lanzarote tidligere. En deilig dag foroevrig med bading, soling og slaraffenliv !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Besøkere siden 31.01.2010